Acasa > Cum Slabim > Nutritie > Carbohidratii, sursa de energie



Carbohidratii, sursa de energie

Carbohidratii sau glucidele sunt macronutrienti foarte importanti pentru buna functionare a organismului uman, furnizandu-i energia de care are nevoie. Intr-o alimentatie echilibrata, aportul de carbohidrati ar trebui sa reprezinte 40-50% din aportul total de calorii dintr-o zi.

La randul lor, acestia sunt clasificati in carbohidrati simpli sau zaharuri si carbohidrati complecsi, cu descompunere lenta si mai putin periculosi pentru silueta fata de cei simpli.

Pentru a slabi este necesar sa limitam consumul de carbohidrati, in special de carbohidrati simpli, un adevarat pericol pentru silueta noastra. Intr-o dieta normala, sanatoasa, carbohidratii simpli nu ar trebui sa fie prezenti intr-un procent mai mare de 1/3 din carbohidratii consumati, iar cand tinem o cura de slabire acestia ar trebui evitati si chiar eliminati.

Top 10 alimente bogate in carbohidrati

Iata si cele mai cunoscute alimente bogate in carbohidrati (mai ales cei simpli, care sunt periculosi pentru dieta), dar si variantele lor mai sanatoase, la care poti apela, dar cu masura:

  • Zaharul. Se afla, evident, in topul listei noastre. Contine 99% carbohidrati, este daunator sanatatii, nu ne aduce nimic bun, asa ca cel mai bine este sa renuntam la el, sau sa limitam cat putem consumul acestuia. Il putem inlocui cu indulcitori, de preferinta naturali.
  • Prajiturile si biscuitii. Pot contine pana la 80% carbohidrati simpli, daunatori sanatatii. Tot asa, limitarea consumului este o solutie. Le putem inlocui cu alte tipuri de deserturi, de la fructe la mancaruri simple, preparate chiar de noi si in care folosim mai putini indulcitori.
  • Gemul si dulceata. A se consuma cu prudenta acest aliment. Exista in comert, si va puteti prepara si singure, gemuri naturale fara nici un fel de adaos de zahar (prin fierberea indelungata a fructelor).
  • Sucurile indulcite din comert. Periculoase tot datorita cantitatii mari de zahar pe care o contin.
  • Chipsurile si cartofii prajiti. Contin prea multi carbohidrati, care in amestec cu grasimile in care sunt prajiti sunt cocktailul perfect pentru a ne ingrasa.
  • Orezul alb si faina alba. De inlocuit, in masura posibilului, cu faina si orez integrale. Acestea contin carbohidrati complecsi, mai sanatosi pentru organism.
  • Cerealele. Avem aici acelasi motiv ca in cazul orezului si fainei. Ideal a fi inlocuite cu varianta lor integrala, si e foarte bine sa fim atenti sa nu contina zahar adaugat.
  • Painea. Preferati intotdeauna painea integrala, si aceasta consumata fara a face excese.
  • Cartofii. Te va mira poate acest lucru, insa cea mai mare cantitate de carbohidrati o contin cartofii piure. Mai ales daca tii un regim ce presupune reducerea cantatii de carbohidrati, elimina cartofii si mai ales piureurile din meniul tau zilnic.
  • Gogosile si covrigii. E cel mai bine sa renunti la ele. Nu iti aduc beneficii, vin in schimb cu foarte multe calorii si cu foarte multi carbohidrati, de care este mult mai bine sa te feresti.

In concluzie, carbohidratii simpli sunt cei mai periculosi, si de ei ar trebui sa te feresti cel mai tare. Excesul de carbohidrati iti poate da energie pentru moment, insa daca aceasta nu este consumata, totul se va depune sub forma unui strat de grasime.

Fii sociabil
1
facebook
Da o nota acestui articol:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
nota obtinuta 4.50 din 5
(2 voturi)
Loading ... Loading ...

Nici un comentariu inca.

Lasa un raspuns

Mesaj