Acasa > Cum Slabim > Cure > Cura Hay: invata sa slabesti disociind alimentele



Cura Hay: invata sa slabesti disociind alimentele

Cura HayDieta Hay este un plan de nutritie de tip disociat inventat de medicul William Howard Hay in jurul anului 1920, cu care el insusi a slabit.

Metoda de slabire Hay imparte alimentele in trei grupe mari – alimente alcaline, acide si neutre si stipuleaza urmatorul principiu de combinare: alimentele alcaline nu se combina niciodata cu cele acide, insa fiecare dintre ele se pot combina cu cele neutre.

Lista alimentelor acide:

  • Carne
  • Lapte
  • Oua
  • Branza
  • Peste
  • Soia
  • Iaurt

Lista alimentelor neutre:

  • Vegetalele
  • Nucile
  • Semintele
  • Ierburile aromate
  • Uleiul de masline

Lista alimentelor alcaline ce pot fi consumate:

  • Paine
  • Cartofi
  • Paste integrale
  • Orez integral
  • Carbohidrati in general

In afara de respectarea principiului combinarii alimentelor enuntat mai sus, exista o serie de reguli de urmat care vor conduce la succesul dietei:

  • Se vor consuma in special fructe si legume crude, care ar trebui sa fie cel putin o jumatate din alimentele pe care le mancati in fiecare zi
  • Se vor evita cu orice pret alimentele rafinate, cum sunt painea alba, orezul alb, zaharul, acestea fiind inlocuite cu variantele lor integrale
  • La o masa va exista o singura sursa de proteine (alimente acide)
  • Renuntati la cafea si alcool
  • Preferati carnea de pui, curcan si peste in locul celei rosii (de vita, porc, etc)
  • Lasati sa treaca cel putin 4 ore intre mese, in special daca sunt din grupe diferite (daca dupa o masa de tip alcalin va urma o masa acida)

Spre deosebire de alte diete, Hay nu interzice consumul de fructe imediat dupa masa, ci chiar le recomanda ca desert, lucru cu care multi specialisti nu sunt de acord.

Exemplu de trei zile de meniu de tip Hay

Pentru a vedea ca dieta Hay nu este deloc greu de tinut, iti propunem un exemplu de meniu tipic pentru trei zile. Evident, poti sa iti alcatuiesti propriul meniu in functie de preferintele tale.

Ziua 1

Dimineata: Iaurt natural cu bucatele de banana proaspata si fulgi de migdale
Pranz: Carne de pui la gratar cu salata verde/Desert : o para
Seara: Merluciu la cuptor cu legume / Desert : cateva felii de ananas

Ziua 2

Dimineata: Salata cu rosii, salata verde, castraveti si cateva bucatele de branza
Pranz: Orez integral cu legume si salata / Desert : un mar
Seara: Carne de pui la gratar cu salata verde / Desert : pepene rosu, cateva felii

Ziua 3

Dimineata: Un bol mic de lapte degresat cu cereale si o jumatate de banana
Pranz: Supa de linte/Legume la gratar/2 felii de paine/o portocala
Seara: File de cod la gratar cu salata

Pentru a obtine rezultate notabile este bine sa respectati dieta Hay timp de cel putin doua saptamani.

Fii sociabil
2
facebook
Da o nota acestui articol:
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
nota obtinuta 5.00 din 5
(3 voturi)
Loading ... Loading ...

Nici un comentariu inca.

Lasa un raspuns

Mesaj